۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲

مدیر پروژه های اشتغال روستایی وزارت تعاون:

طرح ملی زیست بوم اشتغال در کشور اجرا می شود

 طرح ملی زیست بوم اشتغال در کشور اجرا می شود

ساری- مدیر پروژه های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت تعاون از اجرای طرح ملی زیست بوم اشتغال با هدف رفع بیکاری و ایجاد اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین اسدی صبح پنجشنبه در نشست بررسی و اجرای طرح زیست بوم اشتغال و ارائه طرح ایده تا عمل اظهار کرد: این جلسه با رویکرد بررسی طرح‌های اشتغال روستایی و نحوه پرداخت تسهیلات و مانده اعتبار و بررسی دو طرح ملی و استانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: این دو طرح شامل پروژه گلخانه‌های کوچک مقیاس خرماکلای قائمشهر و طرح جدید روش کاشت در آب (گلخانه شناور) در قالب زنجیره تولید گلخانه‌ای که به عنوان الگوی برتر در چند استان کشور اجرا می‌شود.

مدیر پروژه‌های اشتغال روستایی و فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: قرار شد دستگاه اجرایی و پس از آن کمیته فنی، طرح تولید محصولات گلخانه‌ای صادرات محور را بررسی و منابع آن از محل اشتغال روستایی تأمین شود.

وی همچنین در خصوص مانده تعهدات ایجاد شده برای طرح‌های گلخانه‌های کوچک مقیاس خرماکلا تاکید کرد: از محل مانده اعتبارات مرحله پنجم و یا منابع بازپرداختی از سوی مرکز طرح‌های مذکور بین دو یا سه بانک دیگر تقسیم شده و بانک‌های مذکور نیز مطابق قرارداد و رویه بانک توسعه تعاون اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در منابع بازپرداختی اولویت با طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در این مرحله امکان پرداخت تسهیلات برای طرح‌های ایجادی وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه قانون اشتغال روستاییان و عشایر در سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و هیأت وزیران نیز آئین‌نامه اجرایی آن را ابلاغ کرد، افزود: موضوع قانون، اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در مناطق هدف مخصوصاً روستاها و نواحی صنعتی است.

وی مؤسسات عامل مشارکت کننده در اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری را شامل چهار مؤسسه از جمله بانک کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد.

کد خبر 5426747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha